مشاوره و پشتیبانی فروش

لنت ترمز چیست؟ انواع لنت ترمز و زمان تعویض آن

لنت ترمز چیست؟
فهرست محتوا

اگر بخواهیم در رابطه با سیستم ایمنی ترمز گفتگو نماییم بدون شک مهم ترین سیستم ایمنی در هر خودرو ترمز خودرو میباشد. در حقیقت به وسیله سیستم ترمز سرعت خودرو کاهش میابد و در نتیجه منجر به توقف خودرو میگردد. مجموعه این فرآینده یعنی چگونگی کار سیستم ترمز در خودرو های متععد متفاوت میباشد. ولیکن در حالت کلی به این صورت میباشد که با وارد نمودن فشار بر پدال ترمز، در کاسه لنت؛ روغن ترمز جریان میابد. در این صورت لنت ترمز به حرکت درمیاید. همین حرکت لنت ترمز رو به جلو موجب ایجاد اصطکاک بین دیسک و لنت ترمز میشود. در نتیجه سبب کاهش سرعت وسیله نقلیه و در نتیجه توقف آن میشود.

لنت ترمز خودرو چیست؟

مهم ترین بخش در وسیله ی نقلیه لنت ترمز است، برای هرکسی پیش می آید که جلوگیری از ادامه حرکت خودرو حین رانندگی داشته باشد این کار به کمک جز اصلی یعنی لنت ماشین امکان پذیر است که در اثر اصطکاک شدید با کاسه چرخ توقف را تسریع میبخشد، مواد تشکیل دهده این قطعه مهم فلز و سرامیک است. لنت ترمز با حفظ ایمنی خودرو کمک به امنیت سرنشینان میکند و امری دور از انتظار است که یک خودرو بدون لنت ترمز به حرکت خود ادامه دهد؛ لنت ترمز خصوصا لنت های جلو به دلیل استفاده بیشتر قطعه ایست که عمر کمی دارد و باید به موقع به تعویض آن اقدام کنیم بدیهی است که انجام به هنگام این کار کمک میکند که دیگر اجزای مرتبط با لنت ترمز آسیب ندیده و طول عمر و کارایی بیشتری داشته باشند.

لنت ترمز خودرو چیست؟

تاریخچه لنت ترمز

از آنجایی که لنت ترمز یکی از پایه ای ترین اجزای یک ماشین است تاریخ ساخت آن به تولید اولین خودرو ها برمیگردد؛ در اوایل کار سیستم ترمز ماشین بسیار شکل ساده ای داشت مثلا از بلوک های چوبی یا ساخته شده از فلز استفاده میکردند که امنیت مناسبی نداشت و سرنشینان اعتماد زیادی به ایمنی لنت ترمز نداشتند و خرابی هایی از جمله آسیب به رینگ و چرخ را به بار می آورد که از کارایی آن کاسته میشد.

در اوایل سال 1980، برای بهبود وضع موجود اختراعی توسط ویلیام لنکستر به نام لنت اصطکاکی ایجاد شد که نسبتا قدرت بیشتری نسبت به لنت های قبلی داشتند. اما از جمله مشکلاتی که لنت های لنکستر داشتند این بود که نمیتوانستند در آب و هوای مرطوب عملکرد درستی داشته باشند یا سرو صدای ناراحت کننده ای را برای راننده و سرنشینان ایجاد میکردند.

در سال 1920 که مهم ترین دهه در تاریخ لنت سازی است ترمز ها برای ایجاد اصطکاک لنت ترمز به جای کاسه از دیسک فلزی استفاده کردند که قدرت و کارایی آن را چندین برابر کرد و امروزه در صنعت خودروسازی این نوع ترمز به عنوان استاندارد شناخته میشود. باید توجه داشته باشیم روند بهبود لنت ترمز و مشتقات خودرو روز به روز در حال پیشرفت میباشد.سالهای مهم در صنعت لنت سازی:
• 1897: لنت اصطکاکی ویلیام لکستر
• 1920: ترمز دیسکی
• 1960: اختراع لنت ترمز بدون آزبست
• 1980: اختراع لنت ترمز از ماده سرامیک
• 1990: اختراع لنت ترمز با مواد آلی

تاریخچه لنت ترمز

انواع لنت ترمز ماشین

لنت ترمز ماشین با توجه به مواد تشکیل دهنده آن به چهار دسته تقسیم میشوند: ترمز فلزی و نیمه فلزی، ترمز سرامیکی، ترمز ارگانیک که در ادامه به توضیح و نقدر هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

  • فلزی

از هم آمیختگی سه فلز به نام های مس، فولاد و آهن ایجاد شده است که از مزیت های آن میتوان به قدرت بسیار زیاد آن در شرایط آب و هوایی مختلف و مقاومت بالای آن به طوریکه به نسبت سایر لنت ترمز ها طول عمر بیشتری دارد و از قیمت مناسبی برخوردار است؛ اما این وسیله خالی از عیب نیست و سرو صدای بسیار آن به هنگام ترکز و پراکنده کردن ذرات معلق و زیان بار آن در هوا میتوان نام برد.

  • نیمه فلزی

لنت نیمه فلزی از ترکیبات ترمز فلزی و موادی مانند سرامیک و آلی ساخته شده است که از مزایای آن میتوان به: سرو صدای کمتر، قیمت ارزان تر، عملکرد مناسب در شرایط آب و هوایی و تعادل در ترمزگیری اشاره کرد اما از معایب آن میتوان به : عمر کتر و قدرت پایین تر اشاره نمود.

  • سرامیکی

در حال حاضر بهترین نوع لنت ترمز، لنت سرامیکی است که مواد تشکیل دهنده ی آن سرامیک و الیاف مصنوعی است. عمر زیاد، سازگاری حد اکثری با شرایط مختلف آب و هوایی، آلودگی صوتی کمتر و گرد و غبار بسیار کم از نمونه مزیت های مهم لنت ترمز سرامیکی است. اما قیمت بالاتر، ترمزگیری کم قدرت، عملکرد نسبتا ضعیف در شرایط آب و هوایی سرد از معایب این نوع لنت است که اندکی انتخاب را سخت تر میکند.

  • ارگانیک

لنت ترمز ارگانیک از موادی چون رشته های سلولزی، رزین اپوکسی و الیاف مصنوعی تهیه شده است که بسیار کم صداست ، قیمت مناسب و سازگاری با شرایط زندگی از دیگر مزایای آن به شمار میرود. این لنت یکی از ضعیف ترین عملکرد ها را دربین سایرین دارد همچنین عمرکم و عدم سازگاری با محیط مرطوب کارایی آنرا پایین تر آورده است.

همچنین مطالعه کنید:  12 نشانه و علائم خرابی لنت ترمز

انواع لنت ترمز ماشین

نحوه عملکرد لنت ترمز خودرو

هر قطعه از قطعات خودرو عملکردی دارد که در مراحل زیر نحوه عملکرد لنت ترمز را بررسی میکنیم:

  • انتقال فشار به پدال ترمز:با فشار دادن پدال ترمز توسط راننده این نیرو به سیلندر اصلی ترمز انتقال می یابد.
  • فشار هیدرولیکی:در قطعه ی سیلندر اصلی ترمز این نیروی وارد شده تبدیل به فشار هیدرولیکی خواهد شد.
  • ایجاد فشار در قطعه ی پیستونها: لوله های ترمز فشار هیدرولیکی را به کالیپرهای ترمز انتقال میدهند سپس کالیپرها فشار روغن را بر روی پیستون های هیدرولیکی ایجاد میکنند.
  • انتقال فشار لنت به دیسک و کاسه ترمز: پیستون هیدرولیک لنت ها را نزدیک به دیسک ترمز در خودروهای دیسک دار و کاسه ترمزه در خودروهای دارای کاسه ترمز فشار میدهد.
  • جلوگیری و کاهش سرعت: ایجاد اصطکاک بین لنت ترمز با کاسه ی ترمز و دیسک، انرژی حرکتی ماشین به انژی گرمایی تبدیل میشود و خودرو متوقف میشود.

چه عواملی بر عمر لنت ترمز اثر گذار است

عوامل زیادی است که بر کم یا افزایش طول عمر لنت ترمز تاثیر میگذارد. بدیهی است که ما همواره در پی افزایش طول عمر آن هستیم تا بتوانیم هزینه های خود را به شیوه ی بهتر مدیریت کنیم. متوسط عمر هر لنت ترمز بین 50 تا 110 هزار کیلومتر است. در ادامه به بررسی عوامل موثر در افزایش عمر لنت خواهیم پرداخت.

  • جنس لنت ترمز

لنت ترمز از مواد گوناگونی چون: فلزی، نیمه فلزی و سرامیکی ساخته شده اند که استفاده از فلز در ترکیبات این ابزار منسوخ شده است و امروزه بیشتر از لنت ترمز جنس سرامیکی استفاده میشود که همخوانی بیشتری باسیستم خودرو های امروزی داردو بسیار قدرتمند و بادوام است.

  • نحوه ی رانندگی

جنس لنت های استفاده شده در ماشین های ایرانی تقریبا یکسان است و عامل نحوه ی رانندگی تاثیر مهمی در طول عمر لنت ترمز خودرو دارد به طور مثال توقف های پشت سرهم و بسیار شدید میتواند لنت های ترمز را سریعتر ناکارآمد کند، انجام فشار مکرر با پا به پدال ترمز سبب ساییدگی همیشگی لنت ترمز به دیسک یا کاسه ترمز میشود، همچنین رعایت حداقل دو الی سه متر فاصله ی طولی با خودرو مقابل سبب استفاده و فشار کمتر به  پدال ترمز میشود، رعایت این کار به جلوگیری از تصادفات حین رانندگی کمک شایانی خواهد کرد.

  • گیربکس

اگر با مکانیکی ها صحبت کنید متوجه میشوید که دارندگان خودرو های دنده ای دیر تر از دارندگان خودرو های اتوماتیک لنت خودرو را عوض میکنند. شاید این مطلب اندکی برای شما تعجب آور باشد اما اگر نگاهی به عملکرد دو نوع از خودرو بیاندازیم متوجه میشویم این مطلب کاملا صحت دارد. گیربکس های اتوماتیک در هنگام فشردن پدال ترمز لنت های ترمز زمان بیشتری با دیسک اصطکاک خواهند داشت در حالی که گیربکس همچنان به ارسال قدرت ادامه میدهد این تاخیر در ارسال قدرت سبب میشود لنت زودتر فرسوده شود اما در خودروهای دنده ای راننده همزمان با فشاردادن پدال اقدام به گرفتن کلاچ میکند که سبب هماهنگی در انتقال قدرت گیربکس میشود و از اضافه کاری جلوگیری میکند.

  • روغن ترمز باکیفیت

روغن ترمز مایعی حیاتی برای عمر مفید لنت ترمز هاست، که بر کارایی آن هم می افزاید. شما باید با توجه به دفترچه راهنما ماشین درجه ی مناسب روغن ترمز را انتخاب کرده و در موعد مناسب اقدام به تعویض آن کنید بدیهی استفاده از روغن ترمز با کیفیت بسیار بر کیفیت لنت ترمز اثر گذار است.

  • روتورها

سیستم ترمز خودرو که استهلاک بسیار زیادی را متحمل میشود از بخش های گوناگونی تشکیل میشود که روتورها یکی از آنهاست. در صورتی که روتورها فرسوده یا تاب خورده باشند سرعت تخریب لنت ترمز را چندین برابر میکند و شما باید طی مدت زمان کوتاهی اقدام به تعویض لنت ها کنید. در صورتی که ایراد اصلی از روتورهاست و باید مشکل آنها به سرعت حل شود علاوه بر این ها مشکلاتی نظیر عدم کنترل و کارایی سیستم ترمز خودرو را خواهید داشت که بسیار خطر آفرین است.

  • چراغ هشدار دهنده

خودرو های جدید برای اعلان خطر به راننده و سرنشینان دارای چراغ های مختلفی در قسمت راننده هستند. سیستم ترمز هم از این موضوع بی بهره نیست. در هنگام روشن شدن چراغ ترمز نشان از وقوع مشکلی است که باید حل شود و اگر روشن ماندن آن ادامه دار باشد مشکل بزرگی را هشدار میدهد که باید هر چه سریعتر برای رفع خطر آن را تعمیر کنید.

چه عواملی بر عمر لنت ترمز اثر گذار است

خصوصیت های لنت ترمز استاندارد

لنت ترمز استاندارد از مواد مرغوب ساخته میشود که از روی ظاهر میتوان مرغوبیت آن را تشخیص داد اما باید توجه داشته باشید برای تشخیص عملکرد مناسب آن تنها به بررسی ظاهری آن اکتفا نکنید در ادامه به بررسی خصوصیت های لنت ترمز استاندارد میپردازیم:

  • ظاهری بدون عیب
  • پرچ های مرغوب و تمیز
  • تراکم صحیح مواد لنت
  • متصل شدن صحیح آن به پدهای فلزی لنت
  • کنترل کیفی و شماره فنی معتبر
  • تولید شده توسط کارخانه با سابقه عالی
  • هک شدن هولوگرام کارخانه بر روی لنت
همچنین مطالعه کنید:  ضخامت لنت ترمز

همچنین برای جلوگیری از متضرر شدن در هنگام خرید لنت ترمز بهتر است موارد زیر را حتما چک کنید:

  • صفحات فلزی و غیر فلزی در قسمت پشتی لنت: وجود شیم یا صفحه بر روی لنت ترمز سبب بروز عملکرد بدون صدا در سیستم ترمز خودرو میشود که بسیار مهم است.
  • خار اتمام لنت: قطعه ی فلزی یا خار هشدار در زمانی که لنت تمام شده و به دیسک یا کاسه ترمز برخورد میکند اقدام به تولید صدا میکند که با این کار توجه راننده را به سوی خود جلب میکند اگر شما دارنده ی سری جدید خودرو های تولید شده هستید به جای خار هشدار چراغ هشدار را خواهید داشت.

خصوصیت های لنت ترمز استاندارد

بهترین زمان تعویض لنت ترمز

باید بدانیم تشخیص دقیق زمان تعویض لنت یکسان نیست چرا که ممکن است ماشین در مواقع رانندگی در ترافیک به نسبت زمان های دیگر سریعتر نیاز به تعویض لنت داشته باشد در اینجا دانستن نکته ی حائز اهمیت آن است که لنت ها جلو به نسبت لنت های عقب از استهلاک بیشتری برخورداند و تعویض آنها باید سریعتر انجام شود.

عدد نسبی تعویض لنت جلو بین 10تا 30 هزار کیلومتر است و برای لنت های عقب بعد از 70 هزار کیلومتر امکان پذیر است. حال این پرسش برای رانندگان خصوصا افراد مبتدی پیش می آید که برای تشخیص تعویض لنت چه کنیم؟ اولین مورد توجه به دفترچه ی راهنمای خودروست که اشاره کرده است در چه کیلومتری لنت خودرو تعویض شود و همینطور بازه ی زمانی 10 الی 12 ماه یک زمان نسبی برای بررسی مجدد این ابزار است.

راه های افزایش عمر لنت ترمز

عوامل زیادی در افزایش عمر لنت ها دخیل است که وزن، جنس، گیربکس و روغن ترمز با کیفیت از جمله ی آنهاست. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • کاهش وزن خودرو: هرچقدر وزن سرنشینان و اتاقک خودرو کمتر شود اصطکاک کمتری متحمل لنت ترمز خواهد شد.
  • گیربکس دستی: گیربکس دستی از سایش لنت ترمز جلوگیری میکند
  • شرایط آب و هوایی مناسب: تحقیقات نشان داده است لنت ها در شرایط آب و هوایی متعادل عملکرد بهتری به نسبت آب و هوای مرطئب از خود نشان میدهند.
  • لنت سرامیکی: جنس سرامیک برای لنت ترمز بسیار مناسب تر از سایرین است.
  • رانندگی با احتیاط: رانندگی درست قطعا تاثیر مناسبی بر همه ی قطعات ماشین خصوصا سیستم ترمز خودرو خواهد گذاشت.

راه های افزایش عمر لنت ترمز

مواد سازنده لنت ترمز و قیمت آنها

لنت ترمز از مواد گوناگونی همچون: فلزات مثل مس و فولاد، نمیه فلزات، مواد آلی و سرامیکی ساخته میشود که در حال حاضر گران ترین، پرکاربردترین و قوی ترین نوع آن سرامیک است و گونه های فلزی و نیمه فلزی ارزان ترین هستند که استفاده از آنان به دلیل خرابی زودرس تقریبا منسوخ شده است.

ساخت لنت ترمز

لنت ترمز از ترکیب موادی نظیر الیاف مصنوعی، ذرات فلزی، پودرهای معدنی و چسب آلی ساخته می‌شود. این مواد اولیه، در ابتدا با هم مخلوط و سپس کاملا فشرده می‌شوند. سپس، شکل لازم به آن‌ها داده می‌شود و برای ساخت لنت دیسک ترمز، در دمای 150 درجه سانتی‌گراد پخته می‌شوند.

بسیاری از تولیدکنندگان لنت ترمز، از آزبست برای تولید این محصولات استفاده می‌کردند اما به دلیل مشکلات زیست‌محیطی و سرطان‌زا بودن این ماده، اکنون از الیاف آرامید (Aramid fibers) برای تولید لنت ترمز استفاده می‌شود. در مقایسه با آزبست، این الیافت قیمت بالاتری دارند و به دلیل اهمیت حفظ محیط زیست، استفاده از این الیاف، در بسیاری از کشورها به یک قانون تبدیل شده است.

لنت‌های ترمز که امروزه در بازار موجود هستند، عمدتا از جنس فلز تولید شده‌اند و متشکل از مس، گرانیت، فولاد و آهن هستند که در کنار یکدیگر، برای ساخت لنت ترمز مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل اینکه امروزه استفاده از فلز، برای ساخت لنت ترمز با استقبال زیادی همراه شده را باید دلایل زیر دانست:

  1. قیمت مقرون‌به‌صرفه
  2. سهولت دسترسی به مواد اولیه
  3. عملکرد خوب در هنگام گرم شدن و ایجاد اصطکاک
  4. دوام و طول عمر بالا به دلیل جنس سخت

با وجود این مزایا، استفاده از فلز در ساخت لنت ترمز، معایبی نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به عدم عملکرد مناسب در روزهای بسیار سرد اشاره کرد.

برای ساخت ترمز، امروزه از مواد مختلفی استفاده می‌شود که به طور خلاصه، می‌توان موارد زیر را نام ببریم:

  1. آزبست: ماده‌ای با دوام و مقاوم در برابر حرارت که به عنوان پایه اصلی لنت ترمز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. فولاد: از فولاد برای ایجاد استحکام و مقاومت بالا در لنت ترمز استفاده می‌شود.
  3. روغن‌ها و رزین‌ها: از این محصولات به منظور ایجاد اصطکاک مناسب و کاهش سایش استفاده می‌گردد.
  4. مواد افزودنی: برای بهبود خواص لنت نیاز است تا از موادی مانند گرافیت و خاک رس استفاده ‌شود.
  5. الیاف: رایج‌ترین نوع الیاف برای ساخت لنت ترمز، معمولا الیاف شیشه یا آرامید هستند که استحکام بیشتری دارند.
  6. مواد معدنی: موادی نظیر مثل باریم و سولفات به ساختار لنت ترمز اضافه می‌شود تا بتوان صدای لنت را در هنگام گرفتن ترمز کنترل کرد.
همچنین مطالعه کنید:  لنت ترمز 206 چند کیلومتر کار میکند؟

در کنار این موارد، در ساخت لنت‌های مدرن از موادی نظیر ترکیب فلز و سرامیک، نیز استفاده می‌شود.

ساخت لنت ترمز

آزبست در لنت ترمز چیست؟

حتما برایتان پیش آمده است که در شرایط ترافیک متوجه بوی ناخوشایندی مثل لاستیک سوخته شوید؛ این بو همان آزبست یا پنبه نسوز است که در زمانی که از ترمز زیاد استفاده میشود ایجاد میشود. این ماده از مواد معدنی و سیلیکات ساخته شده است که با تحمل دمای زیاد در تولید  بسیاری از مصنوعات از جمله لباس آتش نشانان و سیمان نسوز استفاده میشود. این ماده علاوه بر اینکه کارایی زیادی دارد مضراتی همچون سرطان ریه ناشی از تنفس ذرات آن به بار می آورد. آزبست سالیان متمادی است که به عنوان ماده اصلی در لنت ترمز و کلاچ استفاده میشود که در کشورهای جهان سوم خصوصا جایگزینی ندارد و یا اگر موجود است بسیار گران و کمیاب می باشد.

بهترین برندهای لنت ترمز در بازار

برند های گوناگون خارجی و داخلی برای لنت ترمز وجود دارد که نمونه های داخلی به دلیل قیمت مناسب تر و کارایی عالی که دارند در بین دارندگان خودرو بسیار محبوب است از جمله این برندها عبارتند از:

  • پارس لنت
  • امکو
  • ایساکو
  • سای لنت
  • جهان لنت
  • Vip
  • رالدک

نمونه های برند خارجی که نسبت به داخلی قیمت بیشتری صرف میکنید اما کارایی آن ها خوب و قابل قبول است و دارای کیفیت زیادیست عبارتند از:

  • تکستار
  • های کیو
  • آ اس ام کو
  • الیگ
  • ام اچ کو

بهترین برندهای لنت ترمز در بازار

نکات مهم در انتخاب لنت ترمز

انتخاب لنت ترمز باید با نوع و برند خودرو تطبیق داشته باشد و همچنین سال ساخت خودرو هم اهمیت نسبتا زیادی در انتخاب لنت دارد، برای اینکه لنت ترمز مناسبی را خریداری کنیم باید تائیدیه های اروپا از جمله ECE R90 را داشته باشد تا بتوان به نحوه ی عملکرد درست آن اعتماد کرد. برخی از لنت ها دارای عمر زیادتر و کارایی بیشتری هستند که با بررسی و تامین آن از کارخانه های معتبر میتوان از این مورد اطمینان حاصل کرد.

وظیفه لنت ترمز در مکانیزم ترمز خودرو

مهم ترین وظیفه لنت ترمز این میباشد که با ایجاد نیروی اصطکاک، انرژی جنبشی که در چرخ های متحرک وجود دارد و حاصل از نیروی موتور میباشد را به انرژی حرارتی تبدیل کند. پس از تبدیل انرژی جنبشی به انرژی حرارتی بایستی آن را در محیط اطراف پخش نماید. تا به این طریق خودرو در حال حرکت متوقف شود.

مهم ترین نکته در رابطه با لنت ترمز این میباشد که یک لنت ترمز مناسب بایستی از ضریب اصطکاک بالایی برخوردار باشد. تا به علت تغییرات حرارتی که در لنت ترمز صورت میگید همچنان به عملکرد خود ادامه دهد. علاوه بر این یک لنت ترمز مناسب بایستی توانایی و همچنین استحکام بالایی در برابر سائیدگی داشته باشد. چرا که بایستی بتواند در هرگونه شرایطی سبب توقف خودرو گردد.

وظیفه لنت ترمز در مکانیزم ترمز خودرو

لنت ترمز چگونه کار می‌کند؟

در سیستم ترمز خودروها، لنت ترمز یک قطعه بسیار مهم است. این قطعه، نقش مهمی در تولید اصطکاک و کاهش سرعت خودرو ایفا می‌کند. عملکرد لنت ترمز بدین صورت است که وقتی راننده، پدال ترمز را فشار می‌دهد، فشار هیدرولیکی از طریق سیستم ترمز به سیلندر ترمز منتقل می‌شود. سیلندر ترمز نیز این فشار را به لنت ترمز انتقال می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید لنت ترمز دارای سطح صافی بوده که به دیسک ترمز چسبیده است. هنگامیکه لنت ترمز به دیسک ترمز فشار می‌آورد، میان این دو سطح، اصطکاکی ایجاد شده و این اصطکاک سبب کاهش سرعت خودرو می‌شود.

به این ترتیب، لنت ترمز با تولید اصطکاک و کاهش سرعت خودرو، به راننده امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری بر روی خودرو و توقف آن در شرایط مختلف داشته باشد.

لنت ترمز مهم ترین ابزار امنیتی خودرو!

با توجه به توضیحات فوق قطعا از اهمیت بسیار بالای لنت خودرو برای ایمنی سرنشینان با خبر شدید. شاید هیچ ابزاری مهم تر از سیستم ترمز خودرو برای دارندگان آن نباشد به همین منظور باید از کارکرد درست آن آگاهی داشته باشیم و آن را از معتبرترین و به نام ترین جاها تهیه کنیم که فروشگاه لنتام یکی از معتبرترین فروشگاه هایی است که میتوانید لنت متناسب با خودروی خود با کارایی بالا و استانداردهای مورد نظر تهیه کنید. برای ارتباط و آگاهی از نحوه ی خرید به راه های ارتباطی با فروشگاه لنتام مراجعه کنید.

کلام پایانی

لنت ترمزخودرو به منظور حفظ ایمنی سرنشینان بسیار حائز اهمیت میباشد. از اینرو نباید در انتخاب آن کوتاهی صورت گیرد، از اینرو با توجه به علائم و نشانه تمام شدن لنت ترمز نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. همچنین بایستی این نکته را خاطر نشان کنیم که بهتر است همه ی لنت ها را با هم تعویض نمایید. شاید شما در روز های اول متوجه قدرت ترمز نشوید ولیکن با  مرور زمان متوجه تأثیر آن خواهید بود.

شما میتوانیدبهترین قیمت لنت ترمز بازار را از سایت لنتام خریداری کنید.

تماس با ما : ۰۲۱۳۳۱۱۲۰۸۰

5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

0 مورد سبد خرید
حساب من