مشاوره و پشتیبانی فروش

بهترین مارک لنت ترمز

بهترین مارک لنت
فهرست محتوا

انتخاب لنت ترمز برای مراقبت از سیستم ترمز ماشین بسیار مهم است. بهترین مارک لنت ترمز علاوه بر مراقبت از سیستم ترمز، سلامت سرنشینان ماشین را هم حفظ می‌کند. برندهای مختلف ایرانی و خارجی مشغول تولید لنت‌های ترمز هستند. در میان برند‌های ایرانی هم لنت‌های با کیفیت وجود دارد. برای ساخت لنت ترمز در برندهای معتبر از مواد اولیه مرغوبی استفاده می‌شود.

در این کارخانه‌ها همچنین لنت‌های ترمز کاملاً مطابق با استانداردهای جهانی ساخته می‌شود. نوع ساخت و مواد اولیه این محصول از اهمیت بالایی برخوردر است. در صورتی که لنت‌های ترمز مواد اولیه مرغوبی تهیه شده باشند، در هنگام ترمزگیری‌های ناگهانی و سریع عملکرد خوبی دارند. در ادامه برندهای مختلف تولیدکننده لنت ترمز را به شما معرفی می‌کنیم.

با وجود اینکه لنت ترمز یک قطعه کوچک در خودرو میباشد ولیکن همین قطعه کوچک میباشد که منجر به توقف خودرو میشود. سلامت و همچنین ایمنی اشخاصی که در خودرو قرار دارند را تضمین میکند. لنت ترمزی که از کیفیت خوبی برخوردار باشد قادر میباشد در هر نوع شرایط مختلف آب و هوایی عملکرد خوبی داشته باشد.

سپس با به وجود آوردن اصطکاک مناسب و در زمانی مناسب سرعت خودرو را کاهش داده و یا اینکه آن را متوقف سازد. همین مسئله منجر میگرد که ما به اهمیت انتخاب بهترین مارک لنت ترمز پی ببریم و وارسی های لازم را در این رابطه داشته باشیم. چرا که ما به خوبی به این مسئله واقف میباشیم که در صورت انتخاب یک لنت ترمز بی کیفیت جان خود و سرنشیان خودرو را به خطر میندازیم.

انتخاب لنت ترمز

در هر وسیله نقلیه ای، هر کدام از قطعات دارای وظایف خاصی میباشند. در این بین لنت ترمز یکی از مهم ترین اجزای مؤثر در سیستم ترمز میباشد. اکنون ممکن است برای شما این سؤال به وجود آید که بهترین و مناسب ترین مارک لنت ترمز که برای خودروی ما چیست؟ از موارد که متخصصان این زمینه توصیه مینمایند این است که از لنت های استفاده نمایید که کمپانی تولید کننده خودرو آن را طراحی و به بازار ارائه مینمایند.

مشخصات لنت ترمز خوب

افرادی که قصد خریدن لنت ترمز را دارند؛ باید با ویژگی‌های آن آشنا باشد. برای مثال لنت ترمز با کیفیت باید در شرایط اضطراری و ترمزهای ناگهانی به خوبی عمل کند. لنت ترمز مناسب لنتی است که در حرارت هم مقاومت داشته باشد. بهترین مارک لنت ترمز متعلق به برندی است که در محصولات خود از متریال مرغوب استفاده کند. لنت ترمز‌هایی که مقاوم هستند و از استحکام بالای برخوردار هستند مشتریان زیادی هم دارند. شما باید برای خریدن لنت ترمز باید اطلاعاتی راجع به آن کسب کنید و یا از افراد معتبر خرید کنید.

زمانی که شما از یک لنت ترمز با کیفیت و مناسب استفاده میکنید این شرایط را مهیا میسازید تا سیستم ترمز در دما و همچنین حرارت کمتری عملکرد مناسب از خود نشان داده در نتیجه از طول عمر بیشتری برخوردار باشد. همچنین از آنجایی که این لنت ترمز برای خودرو شما طراحی شده است به طور قطع صدای بسیار کمتری تولید میکند.

 ولیکن در پاره ای از موارد به دلیل اینکه لنت ترمزی که مختص خودروی شما میباشد. از قیمت بالاتری برخوردار باشد از اینرو شما تصمیم میگیرید که از دیگر برند های لنت ترمز استفاده نمایید. از اینرو شما بایستی بدانید که بهترین مارک لنت ترمز کدام است؟ همچنین آیا مناسب خودروی شما میباشد؟ در ادامه برخی از بهترین مارک های لنت ترمز ایرانی و خارجی را برای شما بیان خواهیم نمود.

مشخصات لنت ترمز خوب

بهترین مارک لنت ترمز ایرانی

  • لنت ترمز پارس

پارس لنت یکی از شناخته شده‌ترین و معتبرترین تولید کنندگان لنت ترمز است. ممکن است بسیاری از افراد این مجموعه را به عنوان بهترین برند لنت ترمز بشناسند. مجموعه پارس لنت برای خودروهای سبک و سنگین لنت‌های مقاومی تولید می‌کند. لنت‌های این مجموعه برای محیط زیست و سلامتی انسان خطری ندارد.

همچنین مطالعه کنید:  تعویض لنت ترمز کی و چرا باید انجام شود؟

شاید در رابطه با این برند بتوان چنین بیان نمود که این برند یکی از بزرگترین لنت ترمز در خاورمیانه و ایران به حساب میاید. این برند لنت ترمز با کیفیتی برای خودرو های سبک و همچنین سنگین تولید مینماید. لنت های ترمزی که به وسیله این برند طراحی و تولید میشود از تکنولوژی بروز و جهانی استفاده میکنند.

  • لنت ترمز جهان لنت

جهان لنت در سال 1378 که در زمینه تولید همه ای قطعات اصطکاکی مورد استفاده در صنایع مختلف تأسیس شد. فرآیند گسترش تجهیزات جهان ترمز با راه اندازی و بهره برداری و با نصب تجهیزات لنت ترمز دیسکی خودرو های سواری توسعه یافت. به گونه ای که امروزه به عنوان یکی از برترین مجموعه های صنعتی کشور در حوزه تولید لنت ترمز دیسکی و کفشکی برای خودرو های سواری میباشد. لنت‌های این مجموعه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و با توجه به تغییرات آب و هوایی ساخته شده ‌اند.

  • لنت ترمز VIP

لنت های تولیدی این برند جزء بهترین و لنت های تولیدی داخلی به شمار میاید. این لنت ترمز به دلیل برخورداری از متریال و فرمولاسیون جدید و همچنین مواد کربنی به گونه ای تولید شده است. که علاوه بر برخورداری از چسبندگی مناسب، به دلیل نرمی ذاتی کربن از ایجاد خراش و آسیب به دیسک جلوگیری مینماید. علاوه بر در زمان ترمز گیری صدای نیز ایجاد نمیکند.

  • لنت ترمز رالدک

این لنت ترمز به وسیله شرکت پارسیان قطعه سپهر تولید میگردد. از برند های معتبر و برخوردار از کیفیت بالا در حوزه لنت ترمز در ایران میباشد. محصولات این شرکت به وسیله فناوری و تکنولوژی روز دنیا میباشد. از اینرو علاوه بر برخورداری از طول عمر مناسب، ترمز گیری نرم و یکنواختی را برای شما به وجود میاورد.

  • لنت ترمز امکو

لنت‌های ترمز مجموعه امکو از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند .مواد اولیه این لنت‌ها بسیار مرغوب است. برند امکو لنت ترمز بسیاری از خودروها را تولید می‌کند. بعضی از افراد معتقدند که بهترین مارک لنت ترمز لنت ترمز امکو است.

  • لنت ترمز ایساکو

برند ایساکو یکی از مجموعه‌هایی است که سال‌ها در تولید لنت ترمز تجربه دارد. لنت ترمزهای ایساکو با توجه به استاندارد جهانی ساخته می‌شود. متریال مرغوبی که این مجموعه برای ساخت محصولاتش به کار می‌برد باعث شده است که سال‌های سال مشتریان خود را حفظ کند. مجموعه‌های دیگری فیک محصولات ایساکو را تولید می‌کنند که کیفیت آن‌ها بسیار ضعیف است. به همین دلیل برای انتخاب لنت ترمز ایساکو باید از مجموعه‌های معتبر استفاده کنید.

بهترین مارک لنت ترمز ایرانی

بهترین مارک لنت ترمز خارجی

از میان برندهای خارجی تولید کننده لنت ترمز، آن دسته‌ای که متریال مرغوب استفاده می‌کنند لنت‌های با کیفیت‌تری نیز تولید می‌کنند. در این شرکت‌ها دقت به جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین لنت ترمز در این مجموعه‌ها لنت ترمزی است که دقیقاً مطابق استانداردهای جهانی ساخته شده باشد. در ادامه بهترین برندهای تولید کننده لنت ترمز خارجی را بررسی می‌کنیم. بهترین مارک‌های لند ترمز عبارتند از:

  • لنت ترمز های کیو (HI-Q)

در متریال لنت ترمز تولید شده به وسیله این برند ازهیچ گونه الیاف و آزبست استفاده نمیشود. علاوه بر این از مهم ترین مزیت های این شرکت  استفاده حداقل از  مواد آهنی  است. چرا که به این طریق بتواند از میزان صدمات وارد شده به سطح دیسک ترمز، ممانعت نماید. این لنت ترمز ساخت کمپانی سانگ سین، یکی از معروف ترین و معتبر ترین تولید کننده های لنت ترمز در جهان میباشد. لنت های تولید شده به وسیله این شرکت در هر گونه شرایط آب و هوای ضریب اصطکاک پایداری دارد.

  • لنت ترمز آس ام کو (ASIMCO)
همچنین مطالعه کنید:  لنت کوبی لنت ترمز

محصولات این مجموعه از متریال مرغوبی تشکیل شده است و با توجه به استانداردهای جهانی ساخته می‌شود. از مزایای این لنت ترمز که به عنوان یکی از بهترین لنت ترمزها شناخته شده است، می‌توان به ترمزگیری مناسب در شرایط ناگهانی، بی‌صدا، مقاومت در برابر زنگ زدگی، قدرت بالا، مقاومت در برابر حرارت و… اشاره کرد. برند اس ام کو را میتوان به عنوان اولین شرکت بین المللی در صنعت لنت ترمز دانست به گونه ای که بیش از پانزده درصد ظرفیت تولید سالانه خود را به اروپا، ژاپن و آمریکا صادر میکند.

  • لنت ترمز تکستار

تکستار را میتوان جزء بهترین شرکت های موفق در زمینه لنت ترمز قلمداد نمود. لنت های تولیدی این برند به علت برخورداری از عملکرد و ایمنی بالا و همچنین مرغوب و با کیفیت یکی از برند های مطرح در زمینه لنت ترمز میباشد.

کیفیت بالایی که لنت‌های تکسار ارائه می‌دهد، باعث می‌شود افراد زیادی معتقد باشند که این برند بهترین مارک لنت ترمز است است. تکسار یک مجموعه آلمانی است که لنت ترمز‌های مقاوم و با استحکامی را تولید می‌کند. لنت‌های این مجموعه در برابر اصطکاک و حرارت بالا از خود مقاومت نشان می‌دهد.

  • لنت ترمز رایبستوس (Raybestos)

اگر شما به دنبال یک برند خاص با بالاترین کارایی هستید بدون شک این لنت ترمز بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با توجه به نیاز خود میتوانید لنت های سرامیکی و یا لنت های نیمه فلزی این برند را خریداری نمایید.

  • لنت ترمز پاور استاپ (Powerstop)

لنت های این برند به علت استفاده از فرمولاسیون جدید که در بردارنده اجزای سرامیک و کربنی میباشد. بسیار مقاوم و با دوام میباشد. این لنت ترمز به خوبی میتواند در خودرو های سنگین وزن به نحو عالی کار کند و عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دهد. به گونه ای که هیچ گونه آسیبی به ترمز دیسکی شما وارد نمیکند. از مزیت های این برند میتوان به سازگار با انواع سیستم ترمز، مرکز شیار دار اشاره نمود.

  • لنت ترمز واگنر (Wagner)

لنت های سرامیکی بسیاری با برند های مختلف در بازار وجود دارد ولیکن بدون شک لنت ترمز سرامیکی واگنر در میان رقبای خود بهترین است. علاوه بر این کمترین میزان گرد و غبار و آسیب به روتور را دارد. سطح سرامیکی لنت های این برند به وسیله فرمول OE21  تولید شده است.

  • ام اچ کو

ام اچ کو یک برند چینی است که برخلاف تصور اکثر افراد لنت‌های ترمز بسیار با کیفیتی تولید می‌کند. در مواد اولیه لنت‌های این برند آزبست وجود ندارد به همین دلیل برای طبیعت مضر نیست.

  • الیگ

لنت ترمز الیگ فاقد آزبست است. این برند یک شرکت آمریکایی-ژاپنی است که از مواد اولیه بسیار مرغوبی در تولیدات خود استفاده می‌کند. به همین دلیل لنت‌های ترمز این مجموعه شناخته شده است.

بهترین مارک لنت ترمز خارجی

راهنمای خرید بهترین لنت ترمز

در این بخش قصد راهنمایی شما را برای خرید انواع لنت ترمز داریم. اگر قصد خرید بهترین لنت ترمز را دارید باید نکاتی را رعایت کنید. ما برای سهولت کار شما این نکات را به صورت یک لیست به شما ارائه می‌دهیم. لیست نکاتی که باید هنگام خرید این لنت‌ها به آن توجه کنید به شرح زیر:

  • از فروشگاه معتبر خرید کنید که برندهای اصل و با کیفیت را به شما ارائه دهد
  • لنت ترمزی خریداری کنید که زمان بیشتری برای شما کار کند
  • هنگام خرید به قیمت لنت ترمز دقت کنید. در صورتی که لنت ترمز ارزانی تهیه کنید، مطمئناً جنس خوبی دریافت نخواهید کرد. در این صورت پس از مدت کوتاهی مجبور می‌شوید که دوباره لنت ترمز جدید بخرید. بنابراین سعی کنید در خریدن لنت ترمز به دنبال جنس بسیار ارزان قیمت نباشید. ترمز ارزان علاوه بر خرابی سریع به دیگر نقاط ماشین هم آسیب می‌رساند.
  • در میان برندهای مختلف سعی کنید از بهترین مارک لنت ترمز خریداری کنید.
  • از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید
  • هنگام خرید به نوع بسته‌بندی، کد کالا، علامت استاندارد و دیگر موارد دقت کنید
  • در میان لنت ترمزهای متفاوت سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که زمان بیشتری از آن استفاده کنید
همچنین مطالعه کنید:  فرآیند تولید لنت ترمز

راهنمای خرید بهترین لنت ترمز

برای خرید بهترین لنت ترمز به چه‌ نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید لنت‌های ترمز باید به ویژگی‌های ظاهری، علامت استاندارد، ضمانت، قیمت برند، نوع بسته‌بندی و شکل لنت ترمز دقت کنید. برای خرید بهترین مارک لنت ترمز حتماً باید دقت کنید که کالایی که خریداری می‌کنید اصل باشد. در ادامه تمام این موارد را به صورت جزئی تر بررسی می‌کنیم تا کار شما برای خرید انواع و اقسام لنت ترمز ساده‌تر باشد.

  • بررسی ظاهری

لنت ترمزی که قصد خرید آن را دارید نباید دچار ترک یا هرگونه ضربه باشد. به صورت کلی لنت ترمز باید صاف و یک دست باشد. لنت‌های متفرقه و تقلبی معمولاً سطح ناهمواری دارند و ترک خورده هستند.

  • استاندارد

حتماً باید توجه کنید که لنتی که خریداری می‌کنید علامت استاندارد داشته باشد. تمام برندهایی که مشغول تولید لنت هستند باید مطابق با استانداردهای جهانی آن را بسازند. بنابراین لنتی که طبق استاندارد ساخته شود، از کیفیت خوبی هم برخوردار است. لنت‌هایی که علامت استاندارد ندارند تقلبی هستند.

  • ضمانت کالا

لنت‌هایی که ضمانت دارند، معتبر هستند. لنت‌های تقلبی و متفرقه معمولا بدون ضمانت ارائه می‌شوند.

برای خرید بهترین لنت ترمز به چه‌ نکاتی توجه کنیم؟

ویژگی‌های یک لنت ترمز خوب و اصل چیست؟

یک لنت ترمز خوب و اصل باید ویژگی‌هایی داشته باشد. برای مثال حتی بهترین مارک لنت ترمز هم باید تست فنی شود. شما باید پس از نصب لنت ترمز آن را تست کنید که از لحاظ ترمزگیری ناگهانی قوی و قابل اعتماد باشد. در خرید لنت ترمز از نظرات و تجربیات افراد دیگر کمک بگیرید. شما باید لنت ترمز را از برندهای معتبر و مطمئن خریداری کنید و از خرید لنت‌های ترمز با برندهای متفرقه خودداری کنید. یکی از نکات مهم در انتخاب لنت ترمز این است که لنت هنگام درگیر شدن با دیسک نباید صدای غیر طبیعی ایجاد کند. اکنون شما تا حدودی اطلاعات کافی راجع به انتخاب نوع لنت ترمز دارید.

کلام پایانی

با بیان مطالب بالا اکنون شما میتوانید اقدام به خرید لنت ترمز نمایید. این تردید و نگرانی در رابطه با بهترین مارک لنت ترمز برای رانندگان وجود داشته و دارد. شما میتوانید با مراجعه به سایت لنتام مناسب ترین و بهترین مارک لنت ترمز را برای خودروی خود تهیه نمایید.

ویژگی‌های یک لنت ترمز خوب و اصل چیست؟

سوالات متداول

1.بهترین نوع لنت ترمز برای خودرو کدام است؟

انتخاب بهترین نوع لنت ترمز برای خودرو و عوامل مختلفی بستگی دارد. بهترین مارک لنت ترمز برای هر فرد مارکی است که با شرایط خودرو آن هم‌خوانی داشته باشد. لنت ترمز باید با توجه به وزن خودرو نوع خودرو سال ساخت کاربرد انتخاب شود. همچنین نوع جاده و تغییرات آب و هوایی هم در انتخاب لنت ترمز موثر است. شما می‌توانید با رعایت این نکات لنت ترمز خوبی را خریداری کنید.

2.چرا اکثر برندهای تولید کننده لنت ترمز بیشتر به تولید لنت سرامیکی می‌پردازند؟

لنت‌خهای سرامیکی نسبت به دیگر لنت ها از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. این نوع از لنت‌ها در برابر حرارت و مواد اسیدی مقاوم هستند. لنت های سرامیکی در تمر‌های ناگهانی به خوبی عمل می‌کنند و صدای آزار دهنده تولید نمی‌کنند.

4.9/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

0 مورد سبد خرید
حساب من